بهترین قرص برای زانو درد؛ 12 قرص موثر در درمان درد زانو

بهترین قرص برای زانو درد

بهترین قرص برای زانو درد را چگونه باید انتخاب کرد؟ انتخاب بهترین قرص برای زانو درد بر اساس معیار خفیف یا شدید، محل درد و نوع آسیب متفاوت است. زانو درد یکی از مشکلات شایع جامعه مدرن امروزی است که مهم‌ترین دلیل آن می‌تواند تغییر سبک زندگی انسان‌های امروزی و کم تحرکی باشد.

مصرف قرص برای درمان آن یکی از روش‌های درمانی مرسوم برای رفع این مشکل است. یافتن بهترین قرص برای زانو درد کمک زیادی به کاهش درد زانو می‌کند. اگر شما هم به درد زانو دچار شده‌اید و به دنبال بهترین قرص برای زانو درد می‌گردید، بهتر است اسامی این قرص‌ها را در این مقال از مجله پزشکی اول کلینیک بخوانید.

1.داروهای غیر استروئیدی، بهترین قرص برای زانو دردهای متفاوت

افراد زیادی مسکن‌‌های غیر استروئیدی را به عنوان بهترین قرص برای زانو درد می‌شناسند. برخی از انواع NSAID‌ها به صورت OTC برای درمان درد خفیف تا متوسط عبارتند از: ایبوپروفن، با نام‌های تجاری مانند Motrin و Advil، ناپروکسن سدیم، با نام تجاری Aleve که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

• قرص زانو درد ایبوپروفن: داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی که در درمان زانو درد‌های خفیف در بزرگسالان با دوز بین 800-1200 میلی‌گرم کاربرد دارد.
  • قرص زانو درد ناپروکسن: این قرص ضد درد برای مهار دردهای خفیف تا متوسط زانو کاربرد دارد.
  • قرص زانو درد دیکلوفناک سدیم: این داروی ضد التهاب غیر استروئیدی برای کاهش دردهای مربوط به ضرب دیدگی، نقرس و آرتروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • قرص زانو درد سلکوکسیب: این قرص گزینه مناسبی برای دردهای زانو است. همچنین التهاب زانو را از بین می‌برد.
  • قرص پیروکسیکام: این دارو با کاهش التهاب و تسکین درد به بهبود وضعیت بیمار کمک می‌کند.
  • قرص زانو درد ملوکسیکام: این قرص برای درمان آرتریت و کاهش علائم مربوط به آن تجویز می‌‌شود. قرص ملوکسیکام درد، تورم و سفتی مفاصل را کاهش می‌دهد.

بهتر است برای استفاده از این داروها با پزشک خود مشورت کنید و از مصرف هم‌زمان این داروها خودداری کنید.

مکانیسم اثر داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب برای زانو درد

مکانیسم اثر ضدالتهاب‌های غیر استروئیدی برای زانو درد چگونه است؟

به طور کلی داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب از تولید برخی از انواع خاص مواد شیمیایی که باعث بروز التهاب می‌شوند جلوگیری می‌کنند. این داروها در درمان درد حاصل از آسیب دیدگی خفیف بافت از قبیل درد حاصل از آرتروز مفید هستند. داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب عملکردی شبیه کورتیکواستروئیدها دارند ولی مانند این داروها با عوارض جانبی متعددی همراه نیستند.

بیشتر بخوانید: درمان زانو درد با خرید زانوبند زاپیامکس

موارد مصرف ضد التهاب‌ها به عنوان بهترین قرص برای زانو درد

این داروها ممکن است خطر سکته مغزی یا حمله قلبی را افزایش دهند و این عارضه‌ها امکان دارد که به طور ناگهانی رخ دهند. این خطرات ممکن است در افرادی که شرایط زیر را دارند رخ دهد.

• سیگاری هستند.
  • دیابت و کلسترول بالا دارند.
  • افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند.
  • قبلا حمله قلبی یا سکته مغزی داشته‌اند.
  • همچنین مصرف بیش از حد داروهای ضد التهابی با خطر زخم‌ها، سوراخ‌ و خونریزی در روده و معده مرتبط است.

از جمله عوارض جانبی بالقوه NSAID‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• نفخ
  • عصبی بود‌ن
  • خواب آلودگی
  • زنگ‌زدن در گوش

همچنین احتمال می‌رود که NSAID‌ها با داروهای زیر در تداخل باشند:

• داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین
  • استروئیدهای خوراکی مانند پردنیزون
  • مهارکننده‌های بازجذب سروتونین-نوراپی نفرین (SNRIs) مانند دولوکستین
  • مهارکننده‌های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) مانند فلوکستین و سیتالوپرام

بیشتر بخوانید: درمان کمر درد با خرید کمربند پلاتینر اصل آلمان

2.استامینوفن؛ بهترین قرص برای مشکلات زانو

استامینوفن یک مسکن تب‌بر است که در اغلب موارد برای تسکین موقتی دردهای مختلف مصرف می‌شود. برخی از افراد برای کاهش درد ناشی از آرتروز زانو نیز استامینوفن مصرف می‌کنند. این دارو به بهبود موقت دردهای خفیف تا متوسط زانو کمک می‌کند. حداکثر مقدار استامینوفن که یک فرد باید در یک دوز مصرف کند، ۱۰۰۰ میلی‌گرم است. مصرف بیش از حد استامینوفن خطر جدی آسیب به کبد را به دنبال دارد.

داروهای تجویزی؛ جزو بهترین قرص برای درمان قطعی زانو درد به شمار می‌روند

3.داروهای تجویزی؛ بهترین قرص برای درمان قطعی زانو درذ

در برخی از موارد دردهای زانو شدید بود‌ه و نیاز به قرص و داروهای قوی‌تری دارد که حتما باید پزشک آن‌ها را تجویز کند. معمولا پزشک معالج در ابتدای درمان داروهای NSAID با دوز بالاتر و مهارکننده‌های COX-2 را تجویز می‌کند. نمونه‌هایی از بهترین قرص تجویز شد‌ه برای دردهای شدید زانو، عبارتند از:

• مفنامیک اسید
  • ایندومتاسین
  • گاباپنتین

مصرف خودسرانه این داروها خطرناک است.

4.مفنامیک اسید؛ بهترین قرص مناسب دردهای عضلانی

این قرص برای تسکین درد‌های عضلانی زانو و درد استخوان استفاده می‌شود. مصرف این قرص بیشتر از 7 روز توصیه نمی‌شود. مگر اینکه طبق نظر بهترین فوق تخصص زانو مصرف شود. از عوارض این قرص می‌توان به درد معده، حساسیت‌های پوستی، اختلالات کلیوی و کبدی، کم خونی و کاهش گلبول‌های قرمز خون اشاره کرد.

5.ایندومتاسین؛ بهترین و قویترین مسکن برای زانو درد

این قرص از مسکن‌هاس قوی است که برای کم شدن درد مفاصل مثل زانودرد تجویز می‌شود. این دارو به صورت قرص، کپسول و شیاف موجود است و دارو برای کوبیدگی و ضرب دیدگی و درد استخوان استفاده می‌شود. از عوارض این قرص می‌توان به گوارش، تهوع، اسهال، سردرد شدید و ناراحتی عصبی، بی خوابی و بالا رفتن فشارخون اشاره کرد.

بیشتر بدانید: درمان انواع جوش صورت با خرید دموکرافت

6.گاباپنتین؛ بهترین قرص مسکن زانو درد

این قرص زانو درد را کنترل می‌کند و در واقع برای کاهش درد‌های عصبی به کار می‌رود. عصب شما پیغامی به مغز ارسال کرده تا بگوید که به عصب آسیب رسیده است. وظیفه قرص گاباپنتین این است که پیغامی را جایگزین پیغام ارسال شده از عصب می‌کند. بنابراین به کاهش درد کمک می‌کند.

بهترین قرص ویتامین برای زانو درد

باید بدانید همیشه کمبود ویتامین اثرات مخربی بر زانو می‌گذارند. مفصل‌ها نیز از این قائده به کنار نیستند و اثرات کمبود ویتامین سبب پیشرفت آسیب زانو و درد بیشتر خواهد شد. وقتی میزان مصرف ویتامین استاندارد نباشد عضلات ضعیف خواهند شد. بهترین قرص ویتامین برای زانو قرص ویتامین‌ D و ویتامین گروه b است.

·ویتامین D؛ مهمترین قرص ویتامین برای زانو درد

مکمل‌های حاوی ویتامین D به استخوان‌های شما کمک می‌کنند تا بتوانند کلسیم را جذب کنند. به طور کلی افرادی که دچار آرتروز و درد مفصلی هستند با مصرف این ویتامین از درد آن‌ها کاسته می‌شود.

·ویتامین B12؛ ویتامین مورد نیاز همیشگی بدن!

بهترین مکمل مفاصل زانو، ویتامین B12 به طور خاص یک ویتامین برای اعصاب و مفاصل است. زیرا از عصب‌ها محافظت می‌کند. همچنین این ویتامین برای تقویت و بازسازی استخوان زانو مناسب است و می‌تواند به کاهش درد ناشی از آسیب‌های قدیمی کمک کند.

از مصرف داروهای مکمل غافل نشوید

برخی از افراد برای کنترل درد زانوی خود به مصرف برخی از انواع مکمل‌ها از قبیل گلوکزامین، کندروئیتین، امگا ۳ و چای سبز می‌پردازند.

· گلوکزامین؛ بهترین قرص غضروف برای زانو درد

گلوکزامین به سلامت مفاصل بدن کمک می‌‌کند و دارای خواص ضد التهابی است. با بالا رفتن سن سطح گلوکزامین در بدن کاهش پیدا می‌کند. مصرف گلوکزامین باعث تحریک بدن در تولید غضروف و افزایش مایع بین مفصلی می‌شود. بنابراین مکملی برای درمان آرتروز و درد مفاصل و ms و افزایش استحکام استخوان‌ها به شمار می‌رود. این دارو به عنوان بهترین قرص برای زانو درد نیز شناخته شده است.

·قرص غضروف بهترین قرص برای زانو درد؛ کندوریتین مکمل قوی برای زانو درد

کندرویتین یک ماده شیمیایی مهم در غضروف و بافت همبند است که میزان سطوح آن در بدن با افزایش سن کاهش می‌یابد. این ماده شیمیایی یک زنجیره طولانی از قندها است که کاهش آن موجب درد شدیدی در مفاصل زانو و لگن می‌شود. این دارو درد و التهاب را کاهش می‌دهد، عملکرد مفصل را بهبود می‌بخشد و پیشرفت آرتروز را کند می‌کند.

·اسیدهای چرب امگا ۳؛ بهترین مکمل برای زانو درد

اسیدهای چرب امگا ۳ که در روغن ماهی و سایر مواد غذایی وجود دارند که بدن را تشویق می‌‌کند به تولید آن دسته از مواد شیمیایی بپردازد که به کاهش التهاب کمک خواهند کرد. این مکمل‌ها به کاهش سفتی ناشی از التهاب در افرادی که دچار آرتریت روماتوئید هستند کمک می‌‌کند.

· چای سبز؛ مکمل طبیعی ضد التهاب برای زانو

چای سبز حاوی ترکیباتی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب بسیار قوی هستند و می‌‌توانند در کنترل درد مفصل سودمند باشد. همچنین این چای باعث کاهش تخریب غضروف زانو می‌شود. افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید با مصرف این چای از یک آنتی اکسیدان خاص به نام EGCG، بهره می‌برند که از تولید مولکول‌هایی که باعث آسیب مفاصل می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

کلام آخر در مورد بهترین قرص زانو درد

درد زانو اغلب مانع انجام کارهای روزمره می‌شود. روش‌های درمانی بسیاری برای مقابله با مشکلات زانو وجود دارد، اما راحت‌ترین آن‌ها انتخاب و مصرف بهترین قرص برای زانو درد است. در صورت مشاهده دردهای خفیف تا متوسط می‌توانید مشکل خود را با مصرف قرص‌های مسکن، آرامبخش و داروهای OTC مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن درمان کنید. همچنین ممکن است برای درمان درد حاد و شدید زانو، قرص‌های تجویزی و داروهایی با دوز بالاتر مثل مهارکننده‌های NSAID یا COX-2 نیاز باشد.

بهترین پماد برای زانو درد همیشه در کاهش درد زانو، مورد استقبال بیماران بوده است. در اغلب موارد مصرف بهترین قرص ویتامین برای زانو درد که ویتامین D در اولویت است، پیشنهاد می‌شود. همچنین قرص‌های غضروف ساز جهت بازسازی غضروف آسیب دیده نیز در درمان زانو درد بسیار موثر هستند. در کنار تمام روش‌های پیشنهاد مصرف بهترین میوه برای زانو درد یکی از راه‌های پیشگیری درد زانو است.

سوالات متداول در زمینه بهترین قرص برای زانو درد

بهترین آمپول برای زانو درد به تنهایی برای کاهش درد کافی است؟

خیر تزریق آمپول در کنار داروهای مکمل مانند مسکن‌ها و انجام حرکات اصلاحی بسیار موثر است.

بهترین میوه برای زانو درد کدام است ؟

میوه‌هایی که سرشار از ویتامین E هستند و حاوی ترکیبات آنتی‌ اکسیدانی و ضدالتهابی باشند.

بهترین قرص برای زانو درد چه تاثیری روی زانو دارد؟

این قرص‌ها به کاهش التهاب کمک کرده و به بازگشت توانایی بیمار کمک می‌کنند.