قرص غضروف ساز دیسک کمر

کمر درد یکی از مشکلات شایعی است که امروزه بیش از  درصد جمعیت جهان را با خود درگیر کرده است. تخریب مفاصل و غضروف‌ها در نتیجه بیماری‌ها و افزایش سن یکی از دلایل مهم بروز دیسک کمر به شمار می‌آیند. این عوامل را غیر قابل پیشگیری هستند اما با مصرف بهترین قرص غضروف ساز دیسک کمر می‌توان تا حدودی روند تخریب مفاصل را کاهش داد.

آیا با عملکرد قرص‌های غضروف ساز برای کاهش کمر درد آشنایی دارید؟ بهترین قرص غضروف ساز برای دیسک کمر چیست؟ آیا قرص‌های غضروف ساز واقعا منجر به ساخت غضروف می‌شوند؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله از وب سایت اول کلینیک با ما همراه باشید.

داروهای موثر برای درمان کمر درد

ستون فقرات یکی از مهم‌ترین بخش‌های اسکلت بدن به حساب می‌آید؛ که وظایف متعددی را بر عهده دارد. این بخش با کنار هم قرارگیری مهره‌های کمری و دیسک‌های بین مهره‌ای ساخته می‌شود. گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که غضروف‌های موجود بین مهره‌ها دچار آسیب می‌شوند. بیرون زدگی هر یک از این غضروف‌ها از محل خود، درد و التهاب شدیدی را در کمر و اعصاب مجاور آن به وجود می‌آورد.

روش‌های مختلفی مثل ورزش کردن، عمل جراحی و تزریق مستقیم دارو برای درمان این بیماری وجود دارد. در این بین، استفاده از قرص غضروف ساز برای دیسک کمر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. قرص های غضروف ساز روند پیشرفت بیماری را کندتر می‌کنند. اما چگونه؟

آیا قرص‌های غضروف ساز واقعا منجر به ساخت غضروف می‌شوند؟

در مورد مصرف قرص‌های غضروف ساز برای دیسک کمر نیز این سوال پیش می‌آید که آیا قرص های غضروف ساز در ساخت مجدد غضروف نقش دارند؟ در مطالعات متعددی تاثیر این دارو‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. قرص غضروف ساز در کوتاه مدت و بلند مدت باعث کاهش درد کمر می‌شود. اما تحقیقات در مورد اینکه آیا مصرف قرص های غضروف ساز باعث ساخت مجدد غضروف ها می شود اثبات نشده است.

اصلی‌ترین تاثیر قرص های غضروف ساز دیسک کمر با کامل شدن دوره درمانی مشخص می‌شود. قرص غضروف ساز برای دیسک کمر در بهبود ساختار دیسک‌های بین مهره ای نقش مهمی ایفا می‌کند. با مصرف این مکمل‌ها روند تخریبی غضروف‌ها با سرعت کمتری پیش می‌رود. مصرف قرص های غضروف ساز مثل یک مسکن درد را تسکین می دهد و التهاب را که خود عامل تشدید روند تخریب غضروف است را برطرف می کند.

بهترین قرص غضروف ساز دیسک کمر

دیسک کمر علاوه بر درد کمر حتی می‌تواند راه رفتن فرد را نیز با مشکل مواجه کند. قبل از امتحان روش‌های تهاجمی همچون تزریق مستقیم کورتیکواستروئید‌ها و جراحی؛ مصرف قرص‌های غضروف ساز توصیه می‌شود. وجود موادی همچون گلوکزامین، کندرویتین و MSM در ساختار این دارو ها، ساخت مجدد غضروف‌های آسیب دیده را به همراه دارد. از موثرترین قرص غضروف ساز دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرص پریفلکس پلاس (Preflex Plus tablet)؛ موثر در درمان دیسک کمر

قرص پریفلکس پلاس یکی از بهترین مکمل‌های غضروف ساز برای کاهش علائم دیسک کمر به حساب می‌آید. مصرف این قرص باعث انعطاف پذیری بیشتر مفاصل بین مهره‌ای می‌شود و دامنه حرکات آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

• بهترین زمان مصرف: بعد از غذا
  • مقدار توصیه شده: روزانه 3 عدد
  • موارد مصرف: کاهش درد‌های مفصلی، افزایش دامنه حرکتی مفاصل، جلوگیری از تخریب غضروف ها، کاهش التهاب در محل مفاصل
  • موارد منع مصرف: مصرف بدون مشورت پزشک در دوران بارداری و شیر دهی

قرص پریفلکس پلاس یک قرص غضروف ساز موثر در درمان دیسک کمر است.

قرص گلوکوزامین (Glucosamine)؛ قرص غضروف ساز دیسک کمر

گلوکوزامین به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد. این ماده از تخریب مفصلی جلوگیری می‌کند و برای ترمیم آسیب دیدگی‌های غضروفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مصرف قرص غضروف ساز دیسک کمر گلوکوزامین، درد‌های مفصلی را کاهش می‌دهد. این قرص باعث تحریک مایع مفصلی سینوویال و بهبود غضروف سازی بین مفصلی می‌شود. دوز توصیه شده روزانه به طور معمول 1500میلی گرم است. گلوکزامین سولفات و گلوکزامین هیدروکلراید را تا 3 سال بدون نگرانی از عوارض جانبی مصرف کرد.

• مقدار توصیه شده: 2 عدد در روز
  • موارد مصرف: درمان درد‌های ناشی از تخریب غضروف‌های بین مهره ای، افزایش انعطاف پذیری و تحرک مفاصل، کاهش التهاب مفاصل
  • موارد منع مصرف: مصرف کنندگان وارفارین و داروهای رقیق کننده خون، داروهای افراد سرطانی، استامینوفن، داروهای دیابت

قرص گلوکوزامین با تحریک مایع مفصلی منجر به تحریک غضروف سازی در بدن می شود.

کپسول پیاسکلیدین؛ موثر در کاهش درد و التهاب مفاصل

کپسول پیاسکلیدین PIASCLEDINE یکی دیگر از دارو‌های موثر بر روند غضروف سازی است. استفاده از کپسول پیاسکلیدین روند غضروف سازی را در مفاصل تحریک می‌کند. این دارو خاصیت ضد التهابی نیز دارد. مصرف آن باعث می‌شود که علائم ناشی از دیسک کمر در فرد از بین برود. پیاسکلیدین محتوی آووکادو و روغن زیتون است. به همین دلیل این دارو در دسته دارو‌های گیاهی موثر بر روند غضروف سازی طبقه بندی می‌شود. این دارو با تحریک بافت همبند، کلاژن سازی را در مفاصل و ساختار غضروف‌ها افزایش می‌دهد.

• مقدار توصیه شده: 1 عدد در روز
  • موارد مصرف: تحریک سنتز کلاژن، ترمیم ساختار غضروف‌های بین مهره ای، درمان آرتروز
  • موارد منع مصرف: مصرف همزمان با دارو‌های ضد انعقاد خون، افراد با مشکلات کبدی

کپسول پیاسکلیدین علاوه بر غضروف سازی منجر به کاهش التهاب در بدن نیز می شود.

قرص استئوفلکس؛ دارویی موثر در درمان دیسک کمر

استئوفلکس یک قرص غضروف ساز دیسک کمر به حساب می‌آید. مصرف این دارو سلامت مفاصل را تضمین می‌کند. این دارو دارای ویتامین C و زردچوبه در ترکیبات خود است. این قرص می‌تواند باعث افزایش تحرک در مفاصل شود.

• مقدار توصیه شده: روزانه 1 تا 2 عدد در افراد بالای 12 سال
  • موارد مصرف: بازسازی غضروف و جلوگیری از التهاب مفاصل در سالمندان، درمان دیسک کمر، درمان آسیب دیدگی‌ها حین ورزش
  • موارد منع مصرف: مصرف بدون مشورت پزشک در دوران بارداری و شیر دهی

قرص استئوفلکس دارای ویتامین C و زردچوبه در ترکیبات خود است.

ویتامین‌های موثر بر روند غضروف سازی

از تاثیر ویتامین‌های مختلف در روند بهبودی آسیب‌های مفصلی نمی‌توان غافل شد. مکمل‌ها می‌توانند سلامت عمومی بدن را بهبود ببخشند. ویتامین‌های مختلف اثر ضد التهابی دارند؛ از این طریق می‌توانند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشند. از تاثیرات هر یک از ویتامین‌ها بر روی درمان دیسک کمر و آسیب به مفاصل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ویتامین C : سیستم ایمنی را تقویت کرده و به عنوان یک ضد التهاب عمل می‌کند.
  • ویتامین D : جذب کلسیم را افزایش می‌دهد و باعث بهبود سلامت بافت استخوانی می‌شود.
  • ویتامین E : سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و درد عضلات را کاهش می‌دهد.
  • ویتامین K : بعد از جذب کلسیم، در اتصال آن به ماده معدنی استخوان نقش دارد.

کمربند پلاتینر، بهترین کمربند طبی برای رفع انواع کمر درد

سوالات متداول در مورد قرص غضروف ساز دیسک کمر

1.آیا گلوکزامین برای درمان دیسک کمر توصیه می‌شود؟

بله گلوکزامین یکی از ترکیبات اصلی قرص غضروف ساز دیسک کمر است. این ماده به طور طبیعی در ساختار غضروف‌ها وجود دارد و از انعطاف پذیری غضروف‌ها حمایت می‌کند.

2.چه کسانی باید از قرص غضروف ساز دیسک کمر استفاده کنند؟

برای افرادی که در کمر و پاهای خود به دلیل تخریب غضروفی احساس درد می‌کنند؛ مصرف قرص غضروف ساز دیسک کمر توصیه می‌شود.

3.آیا قرص غضروف ساز دیسک کمر باعث بهبود درد کمر می‌شود؟

بله. قرص های غضروف ساز با ترکیبات ویژه ای که در ساختار خود دارند مثل گلوکزامین و کندروتین باعث کاهش درد و التهاب در بیماران مبتلا به کمر درد می شود.

4.بهترین قرص غضروف ساز گیاهی برای دیسک کمر چیست؟

قرص آوودین یک قرص با منشا گیاهی که دارای خواص کلاژن سازی و غضروف سازی است.

منابع